Gratis waardebepaling

Overzicht diensten

Wij zijn uw schatter

Vrijblijvende schatting of waardebepaling

De marktwaarde van uw woning of bouwgrond is afhankelijk van verschillende factoren, waaronder de locatie, de grootte, de staat van de woning en de vraag op de markt. Op basis van al deze factoren berekenen we een correcte marktconforme prijs en bekijken we hoe wij uw woning het beste in de markt kunnen zetten om deze vlot te verkopen aan de juiste prijs.

Dus ben je op zoek naar een vrijblijvende schatting, vul dan onderstaand formulier in en dan contacteren wij uw voor een afspraak.

Gratis waardebepaling

Waarom kiest u voor Immo GVE?

  • Erkende makelaars met BIV-nummer (specialisten in de regio Vlaams Brabant)
  • Meer dan 20 jaar ervaring in vastgoed en juridische kennis intern 
  • Volledig uitgewerkt schattingsverslag van uw woning
  • Totale ontzorging van het verkoopproces (attesten, foto's, marketing, bezoeken, bod proces, compromis, akte, ...)
  • We bespreken en overleggen altijd de vraagprijs waar we beiden kunnen achter staan
  • We overleggen het plan van aanpak op maat van uw woning

Vraag uw gratis schatting

Uw woning verkopen?

Nadat we uw woning zijn komen schatten, maken we een afspraak om het volledig onderbouwd schattingsverslag te komen toelichten en vergelijken we uw woning in de huidige markt. Als de juiste klik er is en we gaan samenwerken om je woning te verkopen, volgen we onderstaande stappen om tot een vlotte verkoop te komen en zorgen we voor alles tot en met de uiteindelijke akte bij de notaris. Zelfs daarna kunnen we helpen met tips voor uw verhuis en het doorgeven van de meterstanden.

Gratis waardebepaling
Op basis van het schatting verslag bepalen we een correcte vraagprijs van de woning en bekijken we hoe wij je woning het beste in de markt kunnen zetten om deze vlot te verkopen aan de juiste prijs.

We vragen al de verplichte attesten op, zorgen voor een goede beschrijving van de woning en laten een professionele fotograaf langskomen. Deze foto's zijn nodig voor op onze website, Immoweb en voor op Social Media.
Eens we al de informatie, attesten en foto's hebben die we nodig hebben, kunnen we de woning Lanceren op de eigen website. Ook krijgen de mensen die zich inschreven via onze website om op de hoogte gehouden te worden, een e-mail met de voorstelling van je woning en voorzien we een post op onze social media kanalen.

Enkele dagen na de lancering op onze eigen website, lanceren we je woning ook op externe websites zoals Immoscoop, Immoweb en Zimmo.
In samenspraak bekijken we wat het makkelijkste is voor jou om de woningbezoeken in te plannen. Mogen we bezoeken klusteren en inplannen op elke dag of proberen we eerst via enkele bezoekdagen de juiste koper te vinden. We geven ook altijd tips, zodat de woning zich op zijn best presenteert tijdens de bezoeken.
Als makelaar informeren en argumenteren we de potentiële kopers over de prijs en helpen we hen ook bij het opstellen van een reglementair bod. Meestal is het voor hen ook de eerste keer dat ze zo een bod op papier zetten. We informeren hen over de mogelijkheid van een opschortende voorwaarde voor bijvoorbeeld het bekomen van een lening. Sommigen hebben echter geen lening nodig en kunnen een bod uitbrengen zonder opschortende voorwaarde.

Als er verschillende biedingen zijn brengen we u op de hoogte van de situatie. Soms kan het zijn dat we er voor kiezen om een tegenbod te doen als het hoogste bod niet voldoet aan de verwachtingen. Bij Meerdere biedingen met dezelfde prijs, hebben deze nog een kans om een tweede bod uit te brengen. We assisteren je bij het kiezen van het beste bod. We kijken hier naast prijs ook naar een eventuele opschortende voorwaarde en naar de eventuele overeenkomst van overdracht. Soms is het zo dat een verkoper nog tot een bepaalde datum in de woning wil wonen.

Is de keuze gemaakt? Dan laten we het bod formulier, dat we eerst nakijken en juridisch laten controleren, tekenen door zowel de koper en de verkoper.
Nu kunnen we de verkoopovereenkomst opmaken. Deze overeenkomst samen met de verplichte attesten en documenten sturen we naar de notaris van de verkoper en de koper. Bij bemerkingen van een notaris passen we het document aan, zodat deze voor iedere partij correct is en klaar voor te ondertekenen.

We nodigen beide partijen uit bij ons op kantoor om de verkoopovereenkomst te ondertekenen. Hierbij overlopen we ook nog eens de belangrijkste zaken, zodat iedereen op de hoogte is en er geen misverstanden kunnen zijn. In sommige gevallen is het niet mogelijk om fysiek aanwezig te zijn en kunnen we ook digitaal ondertekenen, indien gewenst.
Als de verkoopovereenkomst en wettelijke bijlagen getekend zijn, zorgen wij ervoor dat beide notarissen de getekende documenten ontvangen. In principe is het de notaris van de koper die de verkoopakte opstelt en op wiens kantoor de authentieke akte wordt ondertekend. De notaris van de verkoper kan op zijn beurt nakijken of de akte geen nadelige bepalingen bevat voor de verkoper. Tussen de ondertekening van de verkoopovereenkomst en de notariële akte verlopen maximaal vier maanden.
Na de ondertekening van de akte zal het overeengekomen bedrag binnen de week gestort worden op je rekening. We helpen je nog bij de sleuteloverdracht en het doorgeven van de meterstanden van bijvoorbeeld gas, water en elektriciteit. Ook bij verdere vragen, staan we nog klaar voor jou.

Is Immo GVE uw schatter?

Vul het onderstaand formulier in en wij nemen zo snel mogelijk contact op met u.

U wenst een woning te verkopen of te verhuren?
Welk type eigendom
Aantal slaapkamers?
Gegevens eigendom
Uw gegevens
U moet uw voornaam invullen.
U moet uw naam invullen.
U moet uw e-mail invullen.
U moet uw telefoon/GSM invullen.
U moet akkoord gaan met onze algemene voorwaarden.